HOLDBESKRIVELSER

Stram op2Gether

Stram Op2Gether er en time som udfordrer alle kroppens større muskler, såsom ben, baller, mave, ryg og arme Timen er bygget op omkring styrkeøvelser med mange gentagelser, og der er fokus på muskeludholdenhed. Det er en timen hvor man virkelig mærker musklerne lever – på den gode måde Der fokuseres på opstramning af hele kroppen og der arbejdes med bl.a. håndvægte, elastikker, stepbænke og ens egen kropsvægt Holdet er for dig der ønsker at blive tonet, strammet op og få øget styrke Timen foregår uden koreografi og alle kan være med.

Husk håndklæde og vand

Varighed = 55min.

Cirkel2Gether

Cirkel2Gether er holdet for dig der gerne vil have pulsen op og gerne vil give dig selv 110%.
Timen indeholder et mix af puls- og styrketræning.
Cirkeltræning er en meget effektiv måde at træne på, da man inden for en begrænset tid kan opnå effekt på både styrke, kondition. Cirkeltræning fungere både med og uden redskaber og man opnår en betydelig kombineret effekt på både styrke, kondition, fedtforbrænding samt motorisk udfordring. Måden der arbejdes på er, at der arbejdes i kortere perioder. Normalt arbejdes der i 45/30 sek. arbejde og 15. sek. pause skiftevis med puls- og styrkeøvelser. Denne form for træning er god til alle typer mennesker, da øvelserne kan ændres så de passer til alles niveau.

Husk håndklæde og vand

Varighed = 55. min.

Tabata2Gether

Tabata er en af de mest effektive metoder til at forbedre din form og din fedtforbrænding. Træningsformen er videnskabeligt dokumenteret. Undersøgelsen der blev lavet, viste at blot 4 minutters Tabata, var mere effektiv end 1 time på en motionscykel ved moderat tempo.
Tabata stammer fra Japan og ophavsmanden Dr. Izumi Tabata har udviklet denne træningsform, som er en af de mest effektive metoder til at forbedre ens træningspræstation og iltoptagelse.
Træningen består af øvelser, hvor man bruger egen kropsvægt, håndvægte, vægtstænger, kettlebells eller lignende. Du vil lave bla. squat, burpees, Push Ups, lunges. Træningen består af en opvarmning, herefter 8 runder med 4. min intervaller hvor du arbejder med maksimal indsats i 20 sekunder efterfulgt af 10 sekunders pause. Afsluttende med udstrækning.
Tabata2Gether er en hård time, men enorm effektiv, hvor man kan mærke effekt af sin træning efter få gange.
Vigtigst af alt – Alle kan være med.

Husk håndklæde og vand

Varighed = 55 min.

Bike2Gether

På vores Bike hold køres der både på helt nye Body Bike Connect (Watt) – Cykler, samt alm. Body Bike cykler. Vi har 14 Wattcykler og 8 alm. Bodybike.
Wattcyklen ligner den normale Body Bike-Cykel, men adskiller sig ved at have en “cykelcomputer” på styret. Den giver følgende ekstra muligheder og kan måle dine fremskridt så du kan presse dig selv lidt ekstra fra gang til gang.

Den viser bl.a. :

  • Præcist hvor hårdt du arbejder, og udfordre dig selv fra time til time for at se,
    om du kan forøge dit antal watt
  • Hvor mange omdrejninger du kører med.
  • Den kan hjælpe dig til at holde styr på takten, og med at holde kadencen oppe,
    når du evt. bliver træt eller får tunge ben
  • Og så viser den hvor mange kilometer du har kørt til dagens time, så du kan
    forsøge at øge din distance fra gang til gang

Hvis du har et pulsbælte fra Garmin mærket ANT +, Polar mærket Gymlink eller Suunto mærket Dual kan du aflæse din puls i displayet. Enkelte ældre Suunto bælter virker også.
Bike2Gether henvender sig til alle og er du nybegynder, kan du straks gå ind på dette hold, idet timen køres efter den fysiologiske skala, hvilket betyder, at alle kører individuelt, og selv tilpasser belastningen efter eget niveau. Formålet er at opbygge en bedre kondition og udholdenhed. Timen vil være en kombination af siddende og stående øvelser med indlagte tempo skift undervejs.
Men vigtigst af alt – fedt musik, som man bliver i godt humør af.

Husk håndklæde og vand

Varighed = 55 min.

Yoga2Gether

55 min med dig helt i fokus. Der vil blive arbejdet med styrke, balance, smidighed, afspænding samt vejrtrækningsøvelser. Øvelserne sigter mod at grounde og styrke kroppen, øge indre fokus og nedsætte stress. Der er ingen forudsætninger for at deltage, bare du har interesse i at arbejde med yoga og opleve den velvære yogaen kan give dig. Vi slutter med en kort afspænding.
Det kan være en fordel at medbringe en skråpude, yogaunderlag og et tæppe.
Alternativt kan der altid lånes træningsmåtter i centret.

Husk håndklæde og vand

Varighed = 55 min.

Puls/styrke2Gether

Puls / Styrke2Gether er for dig som ønsker en hård time med konditions og styrketræning kombineret.
Styrkedelen består af en intensiv træning af hele kroppen.
Timen er en simpel, men fysisk hård time, både hvad angår puls og styrkeintervaller.
På timen køres der hårdt på, men du bestemmer selv niveauet for hvor hårdt det skal være,
alle kan være med.
Træningen vil forbedre din styrke og kondition, samt øge din forbrænding og give dig en fastere krop. Konditionstræningen er blandt andet med til at forebygge de mest udbredte livsstilssygdomme såsom overvægt, hjerteproblemer, og type-2 diabetes.

Husk håndklæde og vand

Varighed 55. min.

Workout2Gether

Workout2Gether er vores ”surprise/overraskelses” time. Dvs. en Workout2gether kan være en blanding af f.eks. Puls/styrke og Tabata. Det kan også være en hel Stram Op eller måske Cirkel2Gether time. Dvs. en workout time hvor du ikke ved hvad du kommer til, men som du med garanti vil elske. Ligesom på alle vores andre timer så vil vi udfordrer alle kroppens større muskelgrupper og fyre godt op under pulsen. Timerne er sjældent ens og det at man ikke ved lige hvad man går ind til, gør bare at kroppen ikke kan slå på autopilot. Også dette hold henvender sig til alle, da øvelserne kan tilpasses på alle niveauer.

Husk håndklæde og vand

Varighed 55. min.

Walk it2Gether

Walk It2Gether time har en varighed af 45. min
Træningen foregår på specialudviklede gå-bånd. Båndet er lavet sådan, at man selv skal træde det rundt, samtidig har det en konstant stigning på 15%.
En Walk It2Gether time har en god kombination af puls /styrke, masser af høj musik, sved på panden og go energi
Der skal bla. håndhæves at det har en rigtig go effekt til både vægttab, konditionstræning, løber der gerne vil vedligeholde deres løbemuskler samt til genoptræning efter bl.a. knæskader.

Husk håndklæde og vand

Varighed 45 min.